החלטתם להקים עסק חדש? מזל טוב! פתיחת עסק הוא מהלך מאתגר והמון בעלי עסקים מבינים שנוכחות בדיגיטל היא הדרך הנכונה והטובה להגדלת החשיפה והרחבת מעגל הלקוחות.
אז לפני שאתם יוצאים לדרך, הקדישו מזמנכם היקר לקריאת המדרך המלא לשדרוג העסק לעולם הדיגיטל היכול לסייע ולהעביר לכם את כל המידע ש"יעשה לכם סדר בבלגן" ויעזור לכם ללמוד כיצד לשווק את בית העסק בערוצי הדיגיטלי השונים.
1 הקמת לוגו ומיתוג העסק
?
אחד הצעדים החשובים בבניית עסק חדש הוא פנייה לחברת מיתוג. תהליכי המיתוג והלוגו מסייעים להגדיר פרסונה שבעתיד תוצג בפני הלקוחות שלנו, כאשר הלוגו מסמל את בית העסק, בעוד שהסימן נועד על מנת שהלקוחות יכירו ויזכרו אותנו בעתיד.
אז מה זה בעצם מיתוג?
מיתוג – השפה הגרפית של העסק שלכם. הכוונה יצירת מכלול אלמנטים גרפיים שהעסק משתמש. הדברים העיקריים עיצוב לוגו לעסק, כרטיסי ביקור מודפס, חתימה למייל, פליירים, שלט לחנות, שלט באוטו וכמובן מיתוג המבוססים על הצד הדיגיטלי בניית אתר תדמית, בניית עמוד נחיתה כרטיס ביקור דיגיטלי וכו’… זה רק טעימה קטנה מהאלמנטים הגרפיים שניתן ליצור לעסק כמובן הכל בהתאם לתקציב ולצרכים.
לוגו – הסמל של המותג. הוא יכול להכיל את שם העסק והסלוגן, סמל כלשהו או אפילו רק את שמכם. הלוגו צריך להיות פשוט, קליט ולסמל את העסק שלכם. חשוב שיהיה מעניין ומעורר עניין, כך שהלקוחות יזכרו אותו גם אם פגשו בו רק פעם אחת בעבר.
במידה ותחליטו לעצב בעצמכם לוגו ואתם לא רוצים לשלם עבור עיצוב גרפי, באתר Canva תרשמו ותוכלו ליהנות מכלי עיצוב מרשים וקל
המפתח להצלחה של כל עסק הוא שיווק נכון המאפשר לכם להגיע לכמה שיותר לקוחות בעזרת אינספור שיטות לפרסום עבור בית העסק: מסעדה יכולה לפרסם את עצמה על שלט חוצות, כמו גם חברת ביטוח. באותו אופן חברות בתחום המחשוב יכולות לשווק את עצמן בפרסומים בגוגל ומטפלי מגע יכולים לייצר סרטון שיווקי שמעיד על איכות השירות שלהם.
2 יצירת נוכחות ברשתות החברתיות
הרשתות החברתיות משחקות תפקיד מפתח בתהליכי המודעות והקידום של עסקים בעיני קהלי היעד שלהם. בעולם שבו אינספור אנשים מבלים שעות על גבי שעות ברשתות החברתיות, אין זה פלא שחיוני להטמיע בהן את הנוכחות של כל בית עסק שרוצה להצליח, ולהציג בהן זהות מושכת ואנרגטית, המתעלה על זו של כל מתחרה בשטח.
במדריך המלא לשדרוג העסק לעולם הדיגיטל נתמקד ב3 רשתות חברתיות עיקריות : פייסבוק , אינסטגרם, וואטצאפ.
פייסבוק היא הרשת החברתית החזקה ביותר באינטרנט כיום, לכן כמעט כל בית עסק שמכבד את עצמו מנהל עמוד עסקי בפייסבוק, ומקפיד לפרסם פוסטים וקמפיינים על בסיס קבוע בכדי לעודד אינספור אנשים רלוונטיים לעקוב אחריו, להתאהב בבית העסק ולהפוך ללקוחות של בית העסק תוך ביצוע של מספר פעולות חינמיות ופשוטות.
אז איך אנחנו מייצרים עמוד עסקי שיתפוס את עין הלקוחות, יביא לאינטראקציה בדיגיטל וגם לפנייה בעתיד?
- הוסיפו את כל המידע אודות בית העסק – כתובת, שעות פעילות, דרכי התקשרות, אודות העסק, השירותים והמוצרים שהעסק מציע. חשוב להשקיע בכתיבת האודות והשירותים, מאחר וזו פעולה שאתם מבצעים פעם אחת ומגדילה את אחוזי החשיפה שלכם באופן משמעותי. השתדלו לפרט ככל האפשר, ולספק את המידע בצורה ברורה.
- ארגנו את השפה הוויזואלית של העסק – התאימו תמונת לוגו לפרופיל העמוד העסקי ותמונת קאבר(תמונת נושא) נאה שמושכת את העין ובגודל המתאים. הוסיפו תמונות וסרטונים הממחישים את המוצרים, השירותים המהווים מעין תיק עבודות.
- מומלץ לייצר לפחות כ- 5 פוסטים בראשית הדרך, חשוב אך רצוי מאוד לכתוב טיפים שונים בתחום העסוק שלכם שייתן ערך
דוגמאות לפוסטים ענייניים יכולות להיות:
1. טכנאי מזגנים – "איך לבחור מזגן? 6 טיפים חשובים!"
2. הנדימן – "טיפים שמומלץ לקרוא לפני שמזמינים הנדימן"
3. בתחום הגינון – "איך לחסוך במים בעת השקיית צמחים"
וכו..כמובן לא לשכח לצרף תמונה מתאימה שתתפוס את תשומת הלב של הקורא, אתר מעולה להורדת תמונות בחינם
- הכינו פוסטים לקידום אורגני ותזמנו אותם מראש, בכדי לתפוס את עין הלקוחות ולעודד אותם להכיר את בית העסק ולהתאהב במותג. ולאחר מכן מומלץ לפרסם לפחות פוסט אחד בשבוע, ולעשות זאת בשעות ובימים קבועים כדי להוכיח רצינות ויציבות ולהגדיל חשיפה.
- הזמינו את כל החברים ואנשי העסקים שלכם לעשות LIKE לדף.
- פרסמו את הדף העסקי בדף האישי שלכם ובקבוצות רלוונטיות – כדי לחשוף אותו לכמה שיותר קהלים ולהגדיל חשיפה.
טיפ! חיוני לשמור על תוכן רלוונטי וענייני, כדי לעורר סקרנות בלקוחות ולעודד אותם להמשיך לקרוא. השתדלו להתאים כל פוסט לנישה שלו, לספק ערך מוסף וליצור עניין. בסוף הפוסט מומלץ לרשום ליצירת קשר ואז להוסיף קישור לשיחת טלפון או לצ'אט לוואצטפ, המאפשר ללקוחות לפנות אליכם בקליק. בזכות זאת, אתם יכולים לקבל הרבה יותר פניות שמגיעות ממקום אישי ועם הרבה יותר ביטחון, וליצור ערוץ תקשורת ישיר ביניכם ובין הלקוחות ברשת חברתית נוספת.
טיפ נוסף שלא פחות חשוב!!!
סיפקתם שירות טוב? שירות טוב ללקוח היא הזדמנות טובה לחשוף את הלקוח לדף העסקי ובמקביל לדף ההמלצות, בעזרת קישור שנבנה עבורכם פידבק בפייסבוק. המסייע לעסקים להניע לקוחות מרוצים אל דף ההמלצות בעמוד הפייסבוק העסקי של החברה, ולהשאיר שם המלצה טובה בין-רגע ללא עמל או מחשבה.
בזכות זאת, לא רק שתגדילו את כמות ההמלצות החיוביות בדף, אלא גם שתגדילו את אחוזי החשיפה שלכם בפייסבוק ובגוגל, ותעודדו לקוחות חדשים לבטוח בכם ולבחור בכם על פני מתחרים שאין להם תגובות.
3 אינסטגרם
תהליך ההקמה של דף באינסטגרם דומה מאוד לתהליך ההקמה של דף בפייסבוק. ההבדל העיקרי נעוץ בתהליך הקידום, שמצריך פרסום אגרסיבי יותר של סרטונים ותמונות רבות, עם מעט מאוד מלל וניסיון לעורר כמה שיותר מעורבות. כל עוד תקפידו לפרסם סרטונים ו- Stories איכותיים על בסיס קבוע, אינסטגרם יתגמלו אתכם על כך בחשיפה טובה.
4 וואטסאפ
אין ספק שווטסאפ הפכה לאחת מהרשתות החברתיות הפופולריות ביותר כיום, ואין ישראלי שלא משתמש בה. מידי יום, אינספור אנשים מתכתבים דרך הווטסאפ אחד/ת עם השני/יה, ויותר ויותר לקוחות מחפשים לנהל שיח דומה גם עם העסקים שהם פונים אליהם.
בעקבות הפוטנציאל העסקי הכביר, ווטסאפ פיתחה את ווטסאפ ביזנס, המהווה פלטפורמה מעולה להצגת בית העסק.
הפלטפורמה מאפשרת לכם לתקשר עם לקוחות בקלות, להעביר תמונות ומדיה, להגדיר הודעות אוטומטיות ללקוחות פוטנציאליים, שעות פעילות וקטלוג עסקי. כל הטוב הזה לא רק מקדם את בית העסק ברשת החברתית, אלא מספק הצצה לבית העסק לקוחות פוטנציאליים באפליקציה שמרגישה כמו בית שני עבור רבים מהם. התוצאה היא מעין שירות לקוחות נוח ומהיר, המאפשר ליצור קשר עם בית העסק בקלות ולקבל מענה על מגוון של שאלות ללא צורך בהמתנה.
איך להגדיל חשיפה בווטסאפ ביזנס? הקמת קבוצות ווטסאפ ורשימות תפוצה
כולנו מכירים את קבוצות הווטסאפ: לרובנו יש קבוצת ווטסאפ למשפחה ולחברים, אולי אנו אפילו חברים במספר קבוצות של אנשי עסקים למטרות שיתוף פעולה. ועם זאת, הקבוצה העסקית שהכי חשוב לכם להיות בה – היא הקבוצה של בית העסק שלכם.
קבוצה של בית העסק מסייעת לאגד את כל הלקוחות הקיימים תחת קורת גג אחת, ומאפשרת לנהל עמם תקשורת ישירה ורציפה, הנוטעת בהם תחושות של ביטחון והערכה כלפי בית העסק. בקבוצות העסקיות ניתן לפרסם מידע אודות מבצעים ודילים, ימים שבהם בית העסק סגור או לברך בחג שמח – הכול כדי לשמור על אינטראקציה חמה ומתן תשומת לב ללקוחות.
העובדה שהלקוחות נמצאים בקבוצה מעידה על כך שכשיזדקקו לכם, הם יפנו אליכם על פני כל המתחרים, במיוחד לאחר שהם שמים לב לאכפתיות וליחס האישי שאתם מפגינים בקבוצה.
מומלץ מאוד להקים קבוצת ווטסאפ ולצרף אליה לקוחות פוטנציאליים וקיימים, בכדי לשמור איתם על תקשורת קבועה וליידע אותם במידה ואתם יוצאים לחופשה או רוצים לאחל להם חג שמח. אפשרות נוספת היא ליצור רשימת תפוצה, המאפשרת לשמור על תקשורת מהירה עם אינספור לקוחות ולעודד המרות.
5 הקמת נכסים דיגיטליים
בשנים האחרונות העולם נמצא בעיצומה של מהפכת דיגיטל, בה יותר ויותר עסקים וחברות עוברים לעולם הדיגיטלי ומתאימים את עצמם נכסים דיגיטליים משדרים אמינות ומקצועיות מצדכם ומסייעים להבטיח ללקוחות ש"אינכם הולכים לשום מקום". במדרך המלא לשדרוג העסק לעולם הדיגיטל נדבר על שלושת הנכסים הדיגיטליים החשובים לבעלי עסקים בתחילת דרכם ובהמשך הדרך.
א.כרטיס ביקור דיגיטלי – זה למעשה עמוד אינטרנט אחד עם גרפיקה שתואמת את מיתוג החברה ומרכז בתוכו בצורה מקצועית את כל פרטי התקשרות של העסק בקליק אחד – (טלפון, מייל, פקס, נייד, כתובת אתר אינטרנט, צ'אט לווטצאפ , פייסבוק, אינסטגרם וכו'.)
ניתן לראות גם את השירותים, אודות העסק, לקוחות ממליצים, גלריית תמונות, טופס יצירת קשר.
היתרון המשמעותי שהכרטיס בעצם מאפשר לך כבעל עסק להופיע ברחבי הרשת באינטרנט.
טיפים קטנים לחשיפה אדירה :
- הטמיעו את קישור הכרטיס הדיגיטלי בפייסבוק – כך למעשה תגדילו את החשיפה ולקוח הפוטנציאלי יוכל לקבל מידע עדכני וליצור איתכם קשר.
- הטמיעו את הקישור בפרופיל באינסטגרם.
- הוספת כרטיס הדיגיטלי בחתימה במייל.
- הוספת כרטיס הבקור לפרופיל העסקי שלכם בוואטסאפ ביזנס
- חשוב ליצור לעסק שלכם נוכחות במפות גוגל (Google Maps)
- יצירת אינדקסים חשובים לחשיפת העסק שלכם
- פוסט שאתם מעלים לפייסבוק לא לשכוח לרשום בסיום הכתיבה למטה ליצירת קשר/לפרטים נוספים ופשוט להדביק את הקישור של הכרטיס.
- תשתפו את הכרטיס בקבוצות המתאימות בפייסבוק.
- אתם יכולים לשלוח את כרטיס הביקור הדיגיטלי לעובדים, חברים, בני משפחה ולקוחות. מישהו התקשר לשאול על בית העסק? שלחו לו את כרטיס הביקור במייל או בווטסאפ.
למעשה, כרטיס ביקור דיגיטלי של וובסרביס מהווה נכס דיגיטלי נוסף במחיר אטרקטיבי שממתג את העסק שלך בצורה הטובה עבור כל מי שנחשף עליו.
ב. דף נחיתה – בדרך כלל נועד לקידום מוצר או שירות ספציפי במטרה להשיג תוצאות, הכולל מידע שיווקי ומדיה שמטרתם לסייע לקהלי היעד להכיר אתכם כמה שיותר. דף נחיתה מהווה כלי שיווקי מצוין, והוא מאוד מומלץ לבעלי עסקים שמעוניינים לבצע קידום ממומן או בעסקים שניתן לתמצת את מלוא השירותים שלהם לדף אחד בצורה מקצועית ומושכת.
מתי עולה הצורך בבניית דף נחיתה?
עסקים זקוקים לזרימה קבועה ומתמדת של לקוחות ולכן נרצה לבנות עמוד נחיתה לפני קמפיין ממומן, במטרה לגייס לקוחות.
כדי לקבל תוצאות טובות בקידום דף נחיתה על מה חשוב לשים לב?
- בניית דף נחיתה עם דומיין משלכם – נראה הרבה יותר טוב מקצוע, אמין וממתג את העסק שלכם בצורה מכובדת יותר.
- בניית דף נחיתה מותאם למובייל – עמוד הנחיתה שלכם חייב להיות מותאם למובייל בצורה פשוטה ונוחה.
- כפתורי פעולה בולטים ומזמינים, ונגישים לאצבעות הגולש בצורה נוחה
- הוכחה חברתית – אפשר להוסיף קישור לפייסבוק, אינסטגרם
- מהירות טעינה – חשוב מאוד שהדף יטען מהר כיין שאם אקח די הרבה זמן הסיכוי שמישהו ימתין כלוש.
- חווית גלישה טובה – חשוב שהדף יהיה קליט יעביר את המסר ונוח לתפעול.
- טופס השארת פרטי קשר – יש לנו טופס יצירת קשר מיוחד המאפשר להעביר את כל הפנייה ישירות לוואטצפ שלכם, כך שתוכלו להשיב ללקוח במהרה ולאסוף אותו תוך דקות. למשל דף נחיתה עבור נהגי מוניות טופס יצירת קשר לוואטצאפ עם כל פרטי ההמזנה משפר משמעותי את השירות ומזין יותר מאשר להשאיר פרטים למייל.
ג. אתר תדמית – בניית אתר תדמית הוא שירות חשוב לכל בעל עסק. האתר מורכב משם דומיין שיש לו מספר רב של דפי אינטרנט, ומטרתו לספק הרבה תוכן על בית העסק באמצעות עמוד בית ועמודי אודות, פרויקטים נבחרים, סרטונים, תמונות ועוד.
עמוד הבית מציג את החזון ואת כל המידע על בית העסק עם "טעם של עוד", המעודד את הלקוחות לצלול אל תוך האתר ולהכיר אתכם עוד יותר: לקרוא על השירותים שאתם מציעים, לצפות בסרטונים שלכם וללמוד כיצד התחלתם מעמוד האודות.
השאלה המתבקשת לבעלי עסקים חדשים "למה שאבחר לבנות אתר אינטרנט ומה היתרונות שלו?"
- חייבים להוביל קדימה – אחד היתרונות לשימוש באתר אינטרנט, הוא בוודאי ההתקדמות שלנו כבעלי עסקים מול הראייה של הלקוח, זה נותן רושם אמין ומקצועי ולא עסק שיכול להיעלם
- תורם יותר למותג – אתר אינטרנט מושך אליו המון לקוחות ותורם רבות לשם החברה ולחוזק המותג.
- קידום אורגני – מלבד הקידום הממומן שהוא כרוך בהוצאה עבור הקידום, בעזרת אתר המכיל בלוג עם תוכן וטיפים איכותיים הנותנים ערך לגולש והוספת התוכן לפי הכללים של SEO נוכל להתקדם בתוצאות החיפוש בגוגל דבר שיותר קשה כאשר אנחנו מנהלים רק דף נחיתה שהוא בעצם עמוד אחד.
ניהול עמוד פייסבוק עסקי לצד אתר אינטרנט הוא מחזק זה את זה במנועי החיפוש והאפקטיביות שלהם גדלה. חשוב לקדם את שניהם בפייסבוק אפשר לעלות פוסטים עם טיפים חשובים ולהוסיף קישור לאתר ולזכור שמדובר בתחזוקה שוטפת אבל חשובה.
5 לסיכום
לדוגמא, שימוש בחתימה דיגיטלית במייל. החתימה הדיגיטלית לרוב נראית כמו פריט סמלי וחסר חשיבות, אבל במציאות היא תורמת לכל מייל שאתם שולחים ערך מוסף משמעותי, ועם שימוש נכון היא גם יכולה להגדיל את החשיפה שלכם בגוגל וברשתות החברתיות.
כולם משלבים בחתימת המייל את הלוגו היפה שלכם, שם מלא ומספר טלפון, אך אנשים שמבינים בשיווק חכם גם יודעים להוסיף לחתימה פרטי התקשרות נוספים כמו קישור לכרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, שיציג את כל המידע על בית העסק בקליק ויאפשר למקבלי המייל להכיר אתכם בקלות.
בנוסף, ניתן להצמיד לחתימת המייל שירות או מוצר שאתם מקדמים כרגע, בכדי לתפוס את עין הלקוחות מראש ולעודד אותם לפנות אליכם קודם. סוכן ביטוח יכול להציע הצעה אטרקטיבית לביטוח נסיעות או בית, בעוד שמטפלי מגע יכולים לספר על כרטיסייה חדשה שהם משיקים, שבה הטיפול החמישי הוא בחינם.
ניתן להפוך כל נראות שלכם בדיגיטל ולהפוך אותה למכרה זהב שמגדיל חשיפה בגוגל וברשתות החברתיות ומעודד לקוחות להכיר אתכם.