נציג צ'אט עבור שירותי webservice
נציג צ'אט עבור שירותי webservice

ברוכים הבאים 👋נשמח לעמוד לשירותכם

ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

הבדל בין קידום אורגני לפרסום ממומן ?

בעלי עסקים רבים שיש ברשותם אתר תדמית שואלים שאלות חשובות כמו: "מה ההבדל בין קידום אתרים אורגני לקידום אתרים ממומן?" ובמה כדאי יותר להשקיע ?

בעולם השיווק באינטרנט חשוב שתהיה לכם נוכחות חזקה בעולם הדיגיטלי. אם את/ה לא שם את/ה פשוט מאבדים לקוחות חדשים, ולכן חשוב לקדם כמה שיותר את אתר האינטרנט שלכם.

ישנם שתי דרכים להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל ואלו הן פרסום ממומן ו קידום אורגני. לכל שיטה יש את היתרונות ולרוב מומלץ לשלב את 2 השיטות.

במאמר הזה אנסה לעשות לכם סדר בדברים ונסביר את ההבדל בין קידום אורגני לפרסום ממומן ולמה חשוב לשלב ביניהם.

תוכן עניינים:

1 מהו בעצם קידום אורגני

?

קידום אורגני SEO – search engine optimization (הנקרא בשפה המקצועית אופטימיזציה למנוע החיפוש) זהו תהליך של קידום שבו מבצעים מגוון פעולות רחבות שמטרתן נועדה לשפר את המיקום של האתר האינטרנט בתוצאות מנוע החיפוש. המטרה להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש, על מנת להשיג כמה שיותר תנועת גולשים ובסופו לקבל פנייה מהגולש .

כאשר גולש מחפש בגוגל ומקליד ביטוי מסוים, למשל לקוח מחפש בגוגל "בניית אתרים" בעל העסק מצפה שגוגל יציג לגולש את האתר שלו בתוצאות החיפוש בדפים הראשונים.

אך מנועי החיפוש ובפרט גוגל למעשה סורקים מיליוני אתרים ומעניקים להם חשיפה בהתאם לאלגוריתמים, כי כמות האתרים שמופיעים ראשונים במנוע החיפוש מוגבלת, ולכן התחרות היא קשה.

מרבית הגולשים נכנסים לאתרים שממוקמים בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש, ולכן אתרים שנמצאים בעמודים רחוקים כמעט ולא זוכים לכניסות גולשים.

כמה היתרונות החשובים שיעזרו לכם בקידום אורגני בגוגל:

  • חשיפה לא מוגבלת ואמינות– בעלי עסקים שיש ברשותכם אתר שמופיע גבוה בתוצאות החיפוש, נהנים מחשיפה בחינם וגם באמינות גבוהה מצד הגולשים.
  • מאפשר לכם לבנות את המותג – גולש שנחשף אילכם לא פעם ולא פעמיים בתוצאות החיפוש אך לא רכש דרכם מוצר/שירות אבל לאור העובדה שהוא פגש בכם, זה יכול להשפיע על החלטותיו ברכישה הבאה.
  • מאפשר חשיפה למוצרים/שירותים נוספים – כאשר האתר שלך ממוקם גבוהה בתוצאות החיפוש, לאחר כניסה לאתר ניתן להיחשף לעוד שירותים או מוצרים נוספים שאת/ה מציעים.

נדגים חלק מהפעולות שתוכלו לבצע על מנת לשפר את האתר שיקודם באופן אורגני :

מנהלים אתר בוורדפרס ?

המלצה על התוסף יוסט – Yoast SEO תוסף שעזור לכם להבין איזה שינויים ושיפורים תוכלו לבצע באתר בכדי לקבל דירוג גבוה יותר במנועי החיפוש במיוחד בגוגל.

פעולות בסיסיות עבור תמונות באתר:

  1. מעלים שם קובץ באנגלית שמתאר את התמונה ומשתמשים נכון בתיאור alt של התמונה, זה מאוד חשוב לקידום בגוגל
  2. דואגים להקטנת התמונות באתר בכדי לשפר את מהירות אתר האינטרנט מומלץ שגודל התמונה לא יהיה יותר מ 100KB לתמונה, ישנם אתרים רבים שמאפשרים לדחוס את התמונות שלכם אונליין, בחינם  למשל : TinyPNGsquoosh  websiteplanet

תוכן איכותי:

אחד הדברים החשובים היום כדי להצליח בקידום ובדירוג של גוגל הוא יצירת תוכן, ככל שהתוכן יהיה יותר איכותי ורלוונטי, כך תקודמו יותר בגוגל,  מנועי החיפוש בגוגל דואגים להציג את האתרים עם המידע הכי רלוונטי ביותר לשאלת החיפוש של הגולש בגוגל.

לכן יש להעלות מאמרים מעניינים ומעודכנים באתר שלכם, על החומר להיות עדכני ובעל ערך מוסף לגולש, יש להעלות מאמרים חדשים, להוסיף תמונות.

קישורים נכנסים (מאתרים אחרים לאתר שלכם)

המלצות אתרים אחרים על האתר שלכם הוא חשוב, הקישורים מסייעים לגוגל להבין את הקשרים העסקיים של אותו אתר וככל שיש לכם יותר קישורים חיצוניים גוגל רואה את זה כהמלצות ועוזר לגוגל להבין שהאתר שלכם רלוונטי וחזק בתחומו ובכך משפיע על קידום האתר.
קיימים אתרי אינדקסים שמאפשרים להוסיף את פרטי העסק בחינם רשימת אינדקסים לדוגמא:

  • אפליקציה איזי – הינו אינדקס חזק. לקוח שיחפש באפליקציה איזי ויגיע לפרופיל שלכם הוא יוכל לראות את הפרטים שלכם ואת הקישור לאתר שלכם.
  • אינדקס של דפי זהב – אינדקס העסקים של דפי זהב הוא הגדול והמוביל בארץ
  • B144 עסקים – אינדקס מומלץ הינו מקודם בצורה מאוד טובה ולרוב מוצגת גם בעמוד הראשון בGoogle כשמחפשים שמות של עסקים.
  • גוגל לעסק שלי | Google my Business – פרופיל העסק החינמי ב-'Google לעסק שלי' יוצר רישום לגוגל מפות ונוכחות בחיפוש ובמפות Google וכך עוזר לכם לחשיפה נוספת מומלץ בחום.

רשימת תפוצה של לקוחות אליהם אנחנו רוצים לשלוח הודעה שנשלחת לכולם "בלחיצה אחת".

נסביר למה חשוב שגם לכם יהיה רשימת תפוצה עם הלקוחות שלכם:

  • דרך מעולה לקידום האתר – כתבתם מדריך באתר שלכם שנותן ערך מוסף ללקוחות ניתן לשתף בקובצה ובכך לגרום לכניסות לאתר בצורה אורגנית או למשל יצאתם במבצע עבור אחד המוצרים/השירותים שלכם, דרך מעולה לשלוח ישירות לרשימת התפוצה בוואטצאפ.
  • שמירת קשר אישי עם הלקוחות –  שמירת קשר עם לקוחות הינה חשובה. הזדמנות מעולה ליצירת קשר עם הלקוחות בחגים ולברך אותם בברכה וכמובן ואף רצוי לצרף קישור לאתר שלכם או במידה ותרצו לעדכן את הלקוחות שהעסק עבר כתובת או שעות הפעילות עודכנו, ועוד.

לפתוח דף עסקי ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וכו' חשובים מאוד להצלחת החשיפה העסקית שלכם, מאחר והתנועה אל הדף היא טבעית ולא ממומנת. הגולשים מגיעים אל הדף העסקי מאחר והם אוהבים את המוצר / התכנים/ השירותים שאתם מציעים.

אמון של לקוחות הוא דבר שלא ניתן לקנות בכסף, ובקידום האורגני אתם מרוויחים את האמון שלהם באופן טבעי , בכדי להגביר את האימון תבקשו מהלקוחות שלכם שיכתבו אליכם ביקורת זה עוזר מאוד.

עוד על איך להגביר את האמון של הגולשים באתר באמצעות  ביקורות מלקוחות קיימים. תנו מבט על איך נגרום ללקוחות להשאיר המלצות עלינו בפייסבוק

להשתמש בכרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי מהווה חשיפה ושלל יתרונות בולטים:

  • כרטיס דיגיטלי – הכרטיס משלב בתוכו את כל דרכי ההתקשרות והנכסים הדיגיטלים של העסק בצורה אורגנית : מגביר את אחוזי הכניסה לרשתות החברתיות, אתר תדמית ועוד.
  • נוכחות בגוגל – כרטיס ביקור דיגיטלי מופיע בתוצאות החיפוש בגוגל המאפשר חשיפה אורגנית נוספת כאשר לקוח מחפש אותנו הוא יקבל את המידע הרצוי בצורה מהירה ונוחה. 
  • עלות נמוכה – כרטיס ביקור דיגיטלי הוא כלי שיווקי חזק כאשר משתמשים בו בצורה נכונה והוא נותן תמורה הולמת לכספכם.

להגביר נוכחות אינטרנטית ושיפור השירות אל מול הלקוחות שלכם. תנו מבט על מה זה כרטיס דיגיטלי

בנוסף ישנם עוד הרבה דרכים עקיפות שניתן לקדם את העסק שלכם בצורה אורגנית למשל הדפס על בגדי עבודה  עם שם העסק, לוגו, טלפון. בגדי עבודה ממותגים עם לוגו יוצרים חזות אחידה ומכובד ומקצועי. 

מיתוג עסק עם מדבקות בולטות לרכב שמציג לוגו וכתובת אתר העסק. 

מלבד הרושם החיובי על הלקוחות כי מדובר בעסק מקצועי, אמין, יוקרתי זאת בעצם דרך נוספת לפרסם את עצמכם בחינם כאשר מופיע הנייד או כתובת האתר על החולצה או על מדבקה ברכב שלכם.

2 מה זה קידום ממומן ?

כאשר נחפש בגוגל ביטוי מסויים, נקבל תוצאות חיפוש משני סוגים: תוצאות אורגניות שנובעות מקידום אורגני, דיברנו על זה בסעיף 1.

ותוצאות בצורת מודעות שהן תוצר של קידום ממומן. הכוונה קמפיין ממומן פרסום בגוגל בתשלום, בעזרת מערכת הפרסום בגוגל ניתן להגיע לתוצאות בעמודים הראשונים ולראות תוצאות.

התוצאות של הקידום האורגני מופיעות בפני הגולשים במרכז הדף, ואילו המודעות של הפרסום הממומן מופיעים למעלה או בצד וגם למטה.

למשל נחפש בגוגל "בניית אתרים ברמה אחרת"

ניתן לראות בצילום במסגרת שבאדום בשורה הראשון תוצאה של פרסום ממומן ניתן לדעת שזה ממומן כי רשום ליד שם האתר המילה "מודעה"

לעומת זאת בשורה השנייה שמסומנת בצבע ירוק אלה התוצאות האורגניות כלומר (שלא בתשלום) מוצגת בתוצאות החיפוש לאחר המודעות הממומנות

ישנם מספר רב של אפיקים בהם ניתן לפרסם בתשלום:

1. קידום ממומן בגוגל ADS יעילה ומהירה יחסית להגעה ללקוחות חדשים

  • גוגל הינה מנוע חיפוש הגדול בעולם – בזכות הכמות הגולשים שעוברים מדי יום, ניתן לבצע ניתוח נתונים מאוד רחב וללמוד בקלות יחסית על התנהגויות הגולש הממוצע ולהגיע לקהל היעד הנכון בזמן חיפוש של המוצר או השרות שלכם.
  • תקציב מתאים לכל עסק – אתם קובעים את תקציב הפרסום היומי שלכם.

2. קידום ממומן ברשתות חברתיות Facebook Ads 

  • פייסבוק– השיווק בפייסבוק חשוב הוא יכול לעזור להגביר את החשיפה לאתר ולהגדיל את התנועה הנכנסת אליו ולייצר לקוחות חדשים.
  • אינסטגרם – היא אחת הרשתות המובילות כיום, פלטפורמה מדהימה לפרסום באינטרנט וניתן לבצע בה פרסום ממומן ומדויק של קהלי יעד מתאימים.

3. חשיפה בתקשורת בישראל, איך לייצר תוצאות?

  • אמצעי התקשורת הוא אמצעי לחשיפה ובמה נהדרת לקידום העסק ללקוחות ושיתופי פעולה פוטנציאלים*📰
  • כל בעל עסק חולם להתראיין לעיתונות הארצית או למדור ייעודי לעלות לשידור בתוכנית בוקר או בתוכנית רדיו 📺
העשייה שמובילה למיתוג ותדמית שהופכת את בעל העסק לאוטוריטה בתחומו איך גורמים לתקשורת להתעניין בעסק שלנו ? לזמן אותנו לריאיון ?🤔 מוזמנים ליצור קשר עם גל זילברמן ניסים, משרד יח"צ ודיגיטל
3 לסיכום

למה משתלם לשלב בין קידום אורני לממומן?

אי אפשר לוותר על אסטרטגיה אורגנית, הצגתי לכם כמה טיפים חשובים שניתן לבצע יחסית די בקלות ובחינם, 

ההשקעה בתהליך של קידום אתרים אורגני בגוגל וברשתות החברתית היא השקעה חשובה וטובה יותר לטווח הארוך מאשר השקעה בקידום ממומן, בגלל שלא צריך להשקיע כסף וברגע שלא נשקיע באפיק הממומן עדין האתר שלך יהיה קיים וחשוף בעיניי הגולשים.

לעומת זאת האפיק הממומן חשוב בשביל להכניס תנועה באופן מיידי ומגדיל את טווח ההגעה למותג שלך. 

לסיכום : ניהול שני האפיקים חשובים וכדאי להשקיע בהם יחד, יש היתרונות וחסרונות לכל אפיק אך עבודה נכונה יכולה לשפר את איכות תנועת הגולשים לאתר ולצמצם את העלויות.

 

טיפים לעסקים

המדריך הוא בשבילכם 🤍

וובסרביס יוצרת ופועלת מתוך הבנה שאם הטיפים והכלים עוזרים לכם להזניק את העסק שלכם במרחב הדיגיטלי, אתם תמשיכו איתנו לאורך זמן ותמליצו עלינו לחברים ולבעלי עסקים נוספים

המדריך שלנו עזר לכם?
נשמח שתשתפו את המדריך!😉

ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן

דף נחיתה לנהגי מוניות

דף נחיתה לנהגי מוניות

נהגי מוניות, בעודכם מחפשים לקוחות בשטח, תנו לאינטרנט לעבוד בשבילכם ולייצר לכם לקוחות נוספים: דף נחיתה מאפשר לאינספור לקוחות פוטנציאליים לגלות אתכם,

קרא עוד »
כרטיס ביקור דיגיטלי לסוכני ביטוח

כרטיס דיגיטלי לסוכני ביטוח

התחרות הגבוהה הקיימת בקרב חברות ביטוח, סוכני ביטוח, יועצים פיננסים, סוכן נסיעות ועוד מחייבת אותך בקידום ושיווק באמצעי הפרסום השונים. העסק שלכם

קרא עוד »

תוכן עניינים:

הצטרפו אלינו לפייסבוק

שתף:

דילוג לתוכן